Dilbeek - Halle

Osteopathie kan een oplossing bieden daar waar kinesitherapie of medicatie slechts een symptomatische en dus tijdelijke oplossing is.

Een osteopaat bekijkt hollistisch. De patiënt wordt dus  in zijn totaliteit gescreend en behandeld. Bij de eerste afspraak mag u zich verwachten aan een uitgebreid vraaggesprek en bewegingsonderzoek. Vervolgens wordt er op zoek gegaan naar bewegingsstoornissen in het lichaam. Iedereen heeft dus baat bij een osteopathisch consult. Een osteopaat gebruikt geen naaldjes, doet geen handopleggingen en maakt geen gebruik van buisjes (kinesiologie). Een osteopaat werkt enkel en alleen met zijn handen, geeft medisch advies, heeft een grondige medische en wetenschappelijke achtergrond en werkt samen met zijn medische collega’s om u zo goed als mogelijk te helpen.

Gegeven door

Kristof Evenepoel

Niet zomaar "gekraakt"!

Veel klachten ontstaan door een gestoorde balans van weefsels, ingewanden, gewrichten, psyche, voeding etc. Via osteopathie tracht men die balans te herstellen door bijvoorbeeld de mobiliteit te herstellen, een bewegingsbeperking te corrigeren in zijn stand, de doorbloeding van weefsels te stimuleren, etc. zodat de natuurlijke herstelmechanismen in staat zijn de klacht te bestrijden. Hierbij wordt er niet zomaar “gekraakt”. Belangrijk hierbij is dat deze technieken niet altijd worden uitgevoerd daar waar de klacht zich bevindt!

Bij Fysiocare werkt Kristof Evenepoel als (sport)osteopaat en wordt er nauw samengewerkt met de kinesitherapeuten om de beste resultaten te verkrijgen.

Fysiocare 29

Klachten

Welke klachten zijn wetenschappelijk aangetoond om osteopathisch te behandelen ?

1. acute en chronische rugklachten (rugblokkade, uitstralingspijnen zoals discus hernia)
  2. duizeligheid en hoofdpijn (vertigo, migraine, hoofdtrauma’s
  3. kaakproblematiek : moeilijkheden bij sluiten of openen van de mond, overspannen kaakspieren
  4. sporters met wederkerende blessures (kniepijn, schouderpijn, spierscheuren…)
  5. respiratoire problemen en pneumonie
  6. houdingsafwijkingen (ook na langdurige revalidatie kinesitherapie vanwege operatie of trauma)
  7. prikkelbare darm syndroom (PDS)

U kan ook steeds eerst navragen of uw probleem osteopatisch te behandelen is.

Belangrijk: Een osteopathische behandeling vervangt de gewone doktersbezoeken niet! Meer nog, de ernst en aard van de klacht kan een osteopaat ertoe brengen de patiënt door te sturen naar zijn/haar huisarts. De medische en beroepsgebonden veiligheidsprocedures worden in alle gevallen gerespecteerd.

Tarieven

Osteopathie (per 45min): 63€/sessie (voor zowel de eerste alsook eventuele opvolgende sessies), bij acute en kortere sessies wordt natuurlijk geen volledige prijs aangerekend (vanaf 40€).

Prijzen kunnen dus afwijken in uw het voordeel. U ontvangt na elke sessie een attest voor uw mutualiteit.

Elke mutualiteit betaald minstens 5x / jaar een deel van uw sessies terug. Indien u een bijkomende verzekering heeft (Helan, Van Breda, DKV…) dienen we vaak nog een bijkomend document voor extra tussenkomst in te vullen.

Fysiocare 24
Volgende